onsdag 30. januar 2019

Hei! Nå er det lenge siden jeg har delt noe om meg selv. Fra jeg startet denne bloggen for noen år siden, har det skjedd mye, både med hjemmesiden min, kursene og klinikken jeg driver.

For deg som vil ha en liten oppdatering på hvem jeg er, min bakgrunn og hvorfor jeg jobber slik jeg gjør, se her:


Litt om meg:

Viviann Alexandra Knutsen heter jeg, og driver Rom for ro: klinikk og kursvirksomhet. 

Min bakgrunn er i skrivende stund 15 år som praktiserende terapeut, livsveileder og meditasjonslærer. I tillegg har jeg 25 års egen erfaringspraksis med meditasjon, selvutvikling, spiritualitet, og bevegelsesarbeid, som qigong, yoga, taiji, kiryoho, og dans. Også har jeg medisinsk grunnutdanning, videreutdanning i Mindfulness, er faglærer i kunst og håndverk og dramapedagog. 


Fra jeg var 16 år gammel har jeg arbeidet innen helsevesen; sykehus, sykehjem, bolig- og avlastning, med kunst, og i skolen. Jeg hadde i 6 år egen linje ved Hadeland folkehøgskole, underviste i helhetlig helse med fordypning i aromaterapi, eteriske oljer og urter, meditasjon, mindfulness og qigong, og arrangerte studieturer til Kina og Nepal.
På veien har jeg rukket å bli utbrent og komme meg igjen. . Livet er i seg selv ofte den beste lærer. Tilsammen utgjør det hele en betydelig samling kompetanse om helse, livet, det å være menneske og seg Selv, fult ut.

Rom for ro, klinikk og kurssenter.

Høsten 2017 etablerte jeg min egen klinikk i Oslo sentrum. Etter over 13 år som selvstendig terapeut ved et av Oslos eldste og største naturmedisinske sentre, ville jeg samle min kompetanse på ett sted.
Rom for ro ble etablert for å gi DEG et rom for restitusjon, ro og livsstyrking, gjennom naturmedisinske metoder (behandling) og selvstyrkende verktøy gjennom kurs i meditasjon, mindfulness, eteriske oljer og naturkosmetikk.
På klinikken: Når du kommer til meg for en individuell time, kan du velge en av behandlingsformene jeg tilbyr. Eller du kan bestille “naturmedisinsk aromaterapi”: og jeg setter sammen og kombinerer de verktøy og naturmedisinske metoder, som kan passe til det du ønsker at jeg hjelper deg med. Sammen lager vi en plan. Enten du ønsker å komme for velvære, ro og avspenning, og bestille time når det passer deg. Eller du ønsker en tettere regelmessig oppfølging, hvor vi arbeider med noen konkrete problemstillinger over en tidsperiode.
Mitt mål er å møte deg der du er. Styrke din kropps evne til selvhelbredelse. Gi deg noen enkle og gode verktøy. Bidra til at du kan ha indre ro, overskudd, god helse, finne glede og lykke i livet. Jeg tror på at vi alle sitter på våre egne svar for hva som er det riktige i eget liv. Når vi kan finne ro og samtidig slippe opp litt på selvhøytideligheten, kan vi være undersøkende og nysgjerrige, lytte til oss Selv, og lede livet dit vi ønsker oss.
Planene fremover på Rom for ro:
Mange av dere som går hos meg har etterlyst flere kurs. Spesielt om eteriske oljer, og meditasjonskurs. De kommer, og de kommer allerede fra høsten 2019!
Meditasjonskurs.
Naturkosmetikkurs.
Eteriske oljer til hjemmebruk.
Kurs for terapeuter: I tillegg vil jeg fasilitere fordypningskurs innen forskjellige naturmedisinske metoder med andre terapeuter og lærere.
Ta gjerne en titt på min hjemmeside. Den er stadig levende og under oppdatering.
NYHETSBREV: Vil du ha nyhetsbrev med tips og informasjon? Send meg en epost til: viviannalexandra@romforro.no / romforro@gmail.com , så setter jeg deg opp på listen.
BESTILLE TIME kan du gjøre via hjemmesiden: www.romforro.no
LÆRE MER om eteriske oljer, naturmedisinsk aromaterapi og naturkosmetikk, eller bidra til å høyne kompetansen "der ute", og bidra med det du kan? Velkommen med i Facebook gruppa mi: Naturmedisinsk aromaterapi og naturkosmetikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du spørsmål eller kommentarer, blir jeg glad for dine tilbakemeldinger.